dimarts, 23 de març del 2010

Ha arribat la primavera

Sí, ja sé que la primavera va arribar dissabte passat, però avui és quan més es nota. El dia ha començat mig ennovulat però a mesura que han anat passant les hores el sol s'ha fet seu el cel. Hi ha sensacions que t'arriben més endins i aquesta n'és una. Es nota, ho sents a l'ambient, ja no et cal la jaqueta, et sents bé, t'agrada sentir el solet tocant-te la cara. Els brots de les branques d'arbres, arbustos i flors comencen a obrir-se, oferint-nos un espectacle de colors verds i colors llampants de flors ja formades, que atreuen tota mena d'insectes, sobretot abelles, a punt per recol·lectar el nèctar més preuat. Per no parlar de les primeres i sempre tan elegants papallones que aletegen alegrament pel cel apropant-se de tant en tant a una flor ben oberta esperant-les.
He de reconèixer que tot aquest món de la natura sempre m'ha fascinat. De vagades, quan em sobra temps em perdo pel meu pati-jardí (no és molt gran eh) observant les coses més petites i curioses que m'hi pugui trobar. Ara toca veure com els brots d'arbres de fulla caduca comencen a obrir-se i a donar color a les branques nues. Ja he vist algun niu de formigues amb molta activitat, arriben ocells que durant l'hivern no he vist, alguna papallona d'ales verdes amb cercle groc, aviat veuré marietes als rosers cruspint-se el pugó... Molta activitat! Per no parlar dels meus rèptils que ja fa uns dies que han despertat de la hivernació i estan frenètics barallant-se els mascles entre ells i perseguint la pobra femella que cerca estratègies per esquivar-los, poder menjar amb tranquil·litat i prendre el sol mentre dorm.
En fi, que ja la tenim aquí entrant per la porta gran, jo ja la noto dins meu, i tu?