dimecres, 24 de març del 2010

Pulpitis

Pulpitis, ve de polpa, no de pulpo o polp (com dirien els valencians). La polpa dentària és el que hi ha a dins de les dents i quan s'inflama degut, per exemple, a una càries fa un mal terrible. Fa uns dies la zona de dalt de la dentadura cap al final em feia mal quan prenia alguna beguda freda i es feia una mica insuportable. Fins i tot sense prendre res fred també em feia mal. Com que al cap d'uns dies em va passar el dolor no hi vaig donar més importància. Algun dia em tornava però res rellevant. Fins que un dia conduint vaig notar com de cop m'apareixia dins la boca un trocet d'alguna cosa que es trencava i es tornava sorreta. Quan la tenia a les mans no vaig entendre res, sorra blanca? Llavors amb la llengua ho vaig notar, l'últim queixal estava trencat i li'n faltava un bon tros d'esmalt. Vaig demanar hora al dentista i, efectivament, em faltava mig queixal i s'havia trencat degut a una càries que havia anat fent feina durant un temps. I el millor de tot, és el queixal del seny que en teoria no havia de sortir. El 2002 ja em van treure els dos queixals del seny de baix (amb la conseqüent galta inflamada rotllo hàmster). I m'havien dit que a dalt només me'n sortiria un de molt petit i a l'altra banda res. Doncs el res es va convertir en un queixal del seny (el poc que em queda hehehe). Avui tenia hora amb la dentista, un altre cop, perquè em va dir que era millor arrencar-lo que empastar-lo, ja que no feia cap mena de servei i al no tenir cap mena de fre per sota, m'aniria creixent fins tocar-me la geniva de sota, així que fora i tot solucionat. Però avui, quan ja tenia la zona adormida i la boca amb aquella sensació de ximple, la dentista es disposava a arrencar-me el queixal amb unes bones tenalles (sort que els dentistes mai m'han fet por) i m'ha començat a fer molt de mal. M'ha posat més anestèsia local i hi ha tornat, un altre cop mal. S'ho ha mirat amb calma i ha anat provant a veure on em feia mal i ho ha entès, tinc pulpitis, la càries ha arribat a la polpa i tinc una bona infecció i per tant, cal que durant una setmana em prengui antibiòtic i després hi torni per fer l'extracció.