dijous, 11 de febrer del 2010

Va de música: La nit dels ignorants

Sempre que vaig en cotxe poso la ràdio. Tinc molts CD's de tota mena però acostumo a posar sempre la FM. Tinc nou emissores pressintonitzades i no acustumo a escoltar-ne d'altres. Entre elles, hi ha, evidentment, Catalunya Ràdio. Algun dia que condueixo tard, de matinada, enganxo un programa que trobo prou interessant, La nit dels ignorants, conduit per aquella veu seductora de na Mireia Mallol. Els oients truquen al programa fent preguntes de tota mena i de vegades inversemblants i la gràcia és que els altres oients truquin i donin les respostes. El programa té un web on es van penjant les preguntes i així es fa una base de dades. Ja us dic, us el recomano. Però no va del programa l'article, va sobre la seva banda sonora. Qui l'hagi escoltat sap de què parlo, és una música preciosa. Feia temps que tenia pensat en cercar-la i fa un parell de dies m'hi vaig posar, gràcies a trobar-ne una versió en un llistat de música de l'Spotify fet per algú altre (què escolten els catalans quan treballen). La meva sopresa, però, va ser de les grans. La cançó es diu Good Night i resulta que és dels Beatles! No ho hauria dit mai ni per la veu ni per l'estil, des de petit escolto els Beatles gràcies al meu pare, que me'ls va fer descobrir. Ahir li vaig fer sentir la cançó i també es va quedar a quadres, no l'havia sentit mai, això sí, la veu la va reconèixer a l'instant. Dels quatre Beatles n'hi havia un que no tenia gaire bona veu i era el que passava més desaparcebut. La cançó la canta en Ringo Star, el cantant de Yellow Submarine. Aquesta cançó de la Nit dels ignorants apareix al White Album, potser dels àlbums menys bons d'aquesta formació, pel meu gust. En fi, us deixo amb la cançó i espero que la trobeu tan bonica com a mi em sembla. Bona nit.

The Beatles - Good Night



Now it's time to say good night
Good night Sleep tight
Now the sun turns out his light
Good night Sleep tight
Dream sweet dreams for me
Dream sweet dreams for you.

Close your eyes and I'll close mine
Good night Sleep tight
Now the moon begins to shine
Good night Sleep tight
Dream sweet dreams for me
Dream sweet dreams for you.

Close your eyes and I'll close mine
Good night Sleep tight
Now the sun turns out his light
Good night Sleep tight
Dream sweet dreams for me
Dream sweet dreams for you.

Good night Good night Everybody
Everybody everywhere
Good night.


2 comentaris:

Unknown ha dit...

He pogut escoltar aquesta canço gràcies a tú. Bon article.

Salutacions

Baldo Corderroure ha dit...

Ei! merci per l'article, escolto de tan en tan el programa ja que el fan quan acaba El club de la mitja nit (que realment és el que escolto)... la canço aquesta de good night és brutal. Fa molt que la volia aconseguir... i avui he comensat a buscar, amb el spotify, pero ho feia ficant goodnight i no sortie... ho he pensat de ficar-ho separat però no ho he fet i mira despres he comensat a buscar pel google i finalment he trobat el teu blog, senzillament m'ha anat de perles. Per acabar he flipat amb que fos dels Beatles, i la casualitat que també t'agradessin i per rematar que t'agradessin pel mateix motiu (el meu pare també va ser un bon instructor musical).
Res més!
Salut i molta sort!