La carretera de Castellar a Sabadell tindrà una nova rotonda que es començarà a construir a la primavera
La Generalitat ha tret a concurs la construcció d'una rotonda a la carretera B-124, la que uneix Castellar del Vallès i Sabadell. El giratori estarà situat en la intersecció de la via amb els carrers del Bages (Pla de la Bruguera) i del Baix Camp (Can Carner), i suposarà una inversió de prop de 870.000 euros. L'actuació està englobada en el projecte de desdoblament de la B-124 en aquest tram, que registra una intensitat mitjana de trànsit que supera els 31.200 vehicles al dia, i un percentatge de vehicles pesants del 5,46%. L'estudi informatiu del desdoblament es va sotmetre a informació pública prèviament i ara es troba en fase de tramitació mediambiental.
Per tal de garantir la fluïdesa del trànsit mentre encara no s'executi el desdoblament, i també per fer més fàcil la sortida de camions del polígon del Pla de la Bruguera –per anar cap a Sabadell, o retrocedeixen fins a la rotonda existent, o utilitzen el carril central d'incorporació, situat a l'alçada de la fàbrica del vidre–, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha decidit avançar la construcció de la rotonda. El giratori tindrà 60 metres de diàmetre, amb una calçada de 10 metres –5 metres per cada carril–, un voral exterior d'1,5 metres i un d'interior de 0,5.
L'alcalde Castellar, Ignasi Giménez, destaca que «aquest és un primer pas cap al necessari desdoblament de la carretera de Sabadell», i creu que la rotonda permetrà «reformular alguns dels accessos i sortides del municipi», de manera que es pugui «reorganitzar el trànsit a través de la ronda de Tolosa i dels carrers del Pla de la Bruguera fins a connectar-lo amb la B-124».
Segons el calendari previst, les obres s'adjudicaran durant aquest hivern, i començaran el segon trimestre del 2010. El termini d'execució dels treballs és d'uns sis mesos.
font: elpunt.cat
3 comentaris:
Suposo que seràn inteligents els que l'ha dissenyin, i la faràn més gran que la que ja hi ha, ja que els "trailers" i camions grans, tenen problemes, a part de que com més gran és una rotonda, més fluidesa hi ha a la carretera. Ho dic per experiència, ja que viatjo molt amb camió, i les rotondes, com més grans, no entorpeixen el trànsit i faciliten la incorporació molt més ràpidament que si son petites.
Suposo que seràn inteligents els que la dissenyin, i, vista l'experiència de la que ja hi ha, la faràn més gran, per tal de que els "trailers" tinguin més facilitats de moviments.
En principi serà gran, crec que de 60 metres si ho vaig sentir bé a la Taula de mobilitat. La del Mestre Pla, com dius, és massa petita, dos cotxes hi caben just i algun cop he vist accidents.
Publica un comentari a l'entrada